Tijdens een interactieve bijeenkomst praten Ebba Hoogenraad (Hoogenraad & Haak) en Bram Duivenvoorde (Universiteit Utrecht) u in twee uur bij over relevante Nederlandse en Europese rechtspraak, ontwikkelingen en wetgeving.
Ebba Hoogenraad geeft een update over kindermarketing en bespreekt daarbij onder andere de duurzaamheidsontwikkelingen. Ook gaat zij in op het handhaven door de ACM op duurzaamheidsclaims in de levensmiddelensector.
Bram Duivenvoorde gaat in op de herziening van het begrip ‘gemiddelde consument’ door het Europees Hof in Compass Banca (Zaak C-646/22). Wat mag je nog verwachten van een consument en hoe vatbaar is die voor beïnvloeding?
Daarna staat hij stil bij het communiceren van prijskortingen, aan de hand van het Aldi Süd-arrest van het Europees Hof (Zaak C-330/23). Wat mag wel, wat niet, en wat moet je als adverteerder vermelden? Tot slot geeft hij een update over de nieuwe Europese regels. Hij bespreekt onder andere de regels op het gebied van duurzaamheid en digitalisering.