Voorjaarsvergadering Vereniging voor Reclamerecht

Op donderdagmiddag 5 maart organiseert de Vereniging voor Reclamerecht de voorjaarsvergadering met als thema ‘Duurzaamheid in reclame’.

Sprekers en onderwerpen: Joanna Strycharz (PhD behavioural microtargeting, UvA, ASCOR) ‘Big data en reclame: online personalisatietechnieken en grenzen van beïnvloeding’ (over targeting, hypernudging en reclame: welke technieken worden nu toegepast en wat maakt dark patterns en evil nudges nog pittiger?);  ACM, Anne-Jel Hoelen (Autoriteit Consument en Markt), ‘ACM’s leidraad online beslisomgeving’; Lieneke Viergever (partner van Project Moore): ‘Eisen privacyregelgeving  aan beïnvloeding en samenloop met eisen andere rechtsgebieden’ (vereisten voor profilering en automatische besluitvorming, toestemming versus gerechtvaardigd belang, fairness toets en samenloop met eisen andere rechtsgebieden); Bram Duivenvoorde (advocaat) – ‘Dark patterns en evil nudges: toegelaten beïnvloeding of oneerlijke handelspraktijken?’.

Datum:

5 maart 2020 vanaf 13:00 tot 17:00

Locatie:

Vereniging voor Reclamerecht
Lodewijk de Vromestraat 25
Wijk bij Duurstede

Kosten:

Aanmelden

Agenda

Afbeelding

Ontmoet vakgenoten en bespreek actuele onderwerpen in de LinkedIn-groep van het Nederlands Juristenblad.

 

 



Lees en doorzoek het NJB online in Navigator

Inloggen

U maakt gebruik van een verouderde browser

Het gebruik van een verouderde browser maakt uw computer onveilig en tevens ongeschikt voor het optimaal raadplegen van deze website.

De website van het NJB - Nederlands Juristenblad is namelijk geoptimaliseerd voor een nieuwere versie van uw browser.
In de meeste gevallen waarin het fout gaat, betreft dit het gebruik van de Internet Explorer browserversie 7 of 8.
Deze website is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 9 en hoger, Google Chrome, Safari en Firefox.

Bekijk hier of er een nieuwere versie van uw browser beschikbaar is.